Skip to content

Выпуск #346

  • www.thedieline.com. Отличный блог, посвященный дизайну упаковок. С его страниц вы узнаете о последних веяниях в упаковочной индустрии, увидите лучшие образцы жанра и, конечно же, полюбуетесь на худшие. Редкий сайт подобного толка не содержит раздела «порка».

    TheDieline.com was founded by Andrew Gibbs, a senior packaging designer in Southern California. “I started The Dieline because as a packaging designer, I wanted a resource where I could go to see the latest design trends and styles. When he realized something like that didn’t exist, The Dieline was born.” The Dieline was launched in January of 2007, and has quickly become the web’s leading packaging design blog. “Product packaging not only secures and protects a product, it is the direct link between the brand and the consumer. It is what determines if a product will be a success or failure. Packaging plays a pivotal role in influencing a consumer’s perception of the brand and product.” TheDieline.com defines good packaging and is the ultimate resource for packaging designers in the field.

  • Set a hacker alarm on your Web mail box. Изящный, хотя и не 100%-надежный способ узнать, не добрались ли чьи-то шаловливые ручки до вашего емейл-аккаунта. А уж после того, как эта статья попала на главную страницу Digg.com, так совет и вовсе потерял актуальность — чисто академический интерес.

    Your Web mail account is a treasure trove of private and potentially valuable information — and thieves know it. In an online interview, one phisher claimed to make thousands of dollars every day by breaking into people’s E-mail accounts and searching for messages that contain financial details.

  • Women Photographers. Подборка фотографий, сделанных известными «фемино-фотографами». Здорово все-таки, что известная шутка про женщин программистов (и геологов, кстати) и морских свинок, не действует в этой области.

    I often wish I had more female mentorship and inspiration, but I guess it is out there if you are willing to look. So hopefully someone will find something or someone inspiring in the list. I am sure I have missed some artists, so feel free to email me your additions.

  • Tips and tricks for climbing photography. Практически всеобъемлющая статья о фотосъемке на скалах: как, где, чем и почему.

    There are different ways to do climbing photography, depending on where you are climbing and what you want to show. For instance, take mountain climbing: basically you take pictures while you are climbing. If you take only a close up of your partner, it’s not too interesting in itself so you need to include some background to show how high up you are, what kind of climbing your are doing… So it’s actually closer to scenic photography, except that you want to convey that you are in the picture (or the back of it), living an adventure and not just taking a picture of some mountain from the road. It’s enough to get the camera out every once in a while and take a shot and anyway you can’t move away to show the general view. Back home you can sort out the 3 basic kinds of pictures that come out of such a trip: climber close up, pure landscape and climber(s) included in scenery. It’s quite important to vary those 3 types of shots if you are doing the slide show of an expedition for instance: no one wants to see 100 pictures of mountains in succession, even if they are all perfect.

  • 16 Lies and half-truths in the Camera business. Очень интересная статья о том, что недоговаривают и в чем откровенно врут потребителям производители цифровых фотокамер.

    There are a lot of half-truths going around about photography. Generally, the various photographic equipment companies spread one or two of them, and then the various photography magazines and megasites play along because they realize that to go against what the photography companies want is a great way to not get access to the latest and greatest for review.

  • Они не хотят креативный дизайн. Статья на тему: если вы все такие умные, то почему строем не ходите. Ну или почему у семи нянек дите без глазу: все такие дизайнеры передовые, а получается унылое… ну вы поняли.

    У практикующих дизайнеров и у заказчиков как правило совершенно разное понимание загадочного слова “Креатив”. Заказчики — они все чуть ли не до единого в первом интервью говорят о том, что дизайн должен быть суперклассный, креативный, вы же таланты! Дизайнеры, со своей стороны, тоже чаще всего не переносят рисовать “почти” одно и то же, и мечтают о заказе, где можно развернуться во весь размах их безудержной фантазии.

  • Yellowtail — Flong. Небольшая коллекция забавных программно-графических эффектов, созданных на Java. Поправьте меня, если я неправ, но не кажется ли вам, что эта несомненно мощная платформа в последнее время используется немного неправильно.

    Yellowtail (1998-2000: Golan Levin) is an interactive software system for the gestural creation and performance of real-time abstract animation. Yellowtail repeats a user’s strokes end-over-end, enabling simultaneous specification of a line’s shape and quality of movement. Each line repeats according to its own period, producing an ever-changing and responsive display of lively, worm-like textures.

Комментарии (1):

  1. RET писал(а):Ответить

    да статья интересна

    Среда, Февраль 20, 2008 в 23:24 Ссылка на комментарий