Skip to content

Фотоссылки

  • Photographing Laser Beams.

    Ever tried to photograph a scene that has a laser in it? Tried to use smoke or some other hazing agent to interfere with the beam just to get poor results? Here’s the photographic tip that’s made for perfect laser beams.

  • Eyeshadow Photoshop Brushes.

    A set of Photoshop brushes made up of various shapes of eyeshadow. It includes just about every one of the traditional eye shadow shapes, either broken up into individual brushes… or all together. It also includes various glittery effects, patterned eye makeup, and face painting styled eye accents (a butterfly and a swirl). It should make your Photoshop makeup applications much easier and more fun, without having to resort to the plain old one-color-without-much-shape shadow job. Brushes are included for both the right and left eyes.

  • Самодельные приспособления для фотосъемки: осветитель, предметный столик и вспышка-триггер.

    Многие приспособления для фотосъемки можно сделать собственными руками. Небольшие усилия на изготовление многократно компенсирует дополнительный комфорт в работе. А для некоторых изготовление приспособлений не менее приятный процесс, чем их использование. Далее будут описаны: осветитель, столик для предметной съемки и вспышка-триггер.

  • Public Photography — Stop And Search.

    It’s useful to have a business card even if you are not a full time professional photographer. It makes you seem more professional and to some people that’s reassuring. It’s also a quick way to sell a print if the people who engage you are tourists. I’ve sold a few prints this way.

  • Public Photography And The Law.

    I was recently sent an interesting article by one of my readers who is employed within the UK’s Ministry Of Justice (MOJ) directorate. The article in question was from the excellent magazine Justice Of The Peace and detailed a recent legal of great relevance to the photography world. This was the case of Murray (By his litigation friends) v. Express Newspapers and Another.

  • 88 советов по работе в PhotoShop.

    Если выбран инструмент Brush или любой другой, прозрачность слоя можно менять нажатием на соответсвующую цифру на клавиатуре:
    -при нажатии на одну цифру [4=40%]
    — для задания более точного % прозрачности [зажмите 7 а затем 2 даст в результате 72%].

  • Mounting and Finishing Photographs.

    Most of my pictures are sold as mounted prints and I usually do the mounting myself. Please Note: Rather than «mount», my American friends tend to use the term «mat» . I use the terms interchangeably — I’m like that. I also work exclusively in metric apart from for picture framing where inches just seems easier!

  • Как протестировать объектив перед покупкой. Осторожно: статья вредна для неокрепших умов.

    Как протестировать объектив перед покупкой? Таким вопросом задаются те, кому важна техническая сторона фотографии и это не обязательно профи! Фотолюбителю, купившему цифровую зеркалку для «творчества» и освоившему китовый объектив, уже хочется большего: более «светлые» линзы (с большей светосилой), более резкие, с хорошим «рисунком» и т.п. И конечно же приобретенная оптика должна соответствовать своей цене!

  • Как зафиксировать условия съемки.

    Сталкивались ли вы когда-нибудь с необходимостью объяснить окружающим то, как был освещен предмет во время съемки? Иногда это бывает весьма затруднительно, особенно учитывая то, что многие плохо воспринимают на словах описание окружающей действительности, да и сами слова могут трактоваться по разному. В таком случае выход один — нарисовать. Нарисовать, где должны располагаться эта и та «штуки», где «стоял я», а где «она» :)

  • Avoiding cliches in landscape photography.

    It is very easy to take the exact same snapshot as everyone else. Especially when it comes to beautiful, scenic locations and landscapes — The very thing that makes them so appealing to you, has almost definitely made them appealing to hundreds/thousands of other photographers over the years. The task of creating a unique photo is daunting — how does one find a distinguishing vision in a scene that has already been done thousands upon thousands of times?